Skip to content

W ciągu ostatnich dwóch lat Międzynarodowe Archiwum Gitarowe (IGRA) w Cal State Northridge (CSUN) zwiększa aktywność, przejęcia i użyteczność dla uczonych.

 

Doradztwo – „Lutniczy” – Gitara klasyczna Warszawa

Ciekawe miejsce, w którym poznasz gitary

Największy obecnie projekt tego typu – jest prawie ukończony. IGRA postanowiła upublicznić pierwszą grupę 1145 wysokiej jakości zdjęć wyników w formacie PDF. W przeciwieństwie do innych repozytoriów plików PDF dla muzyki gitarowej, kolekcja wyników IGRA zawiera tylko pełne kolorowe skany i jest w pełni przeszukiwalna.

W najbliższych miesiącach cały zbiór, który wchodzi w domenie publicznej, zostanie udostępniony publicznie. Oprócz dużej liczby punktów z XIX i początku XX wieku w Europie, ta kolekcja podkreśla również historię gitary klasycznej w Ameryce Północnej z rzadkimi wynikami opublikowanymi w 1800 roku w Stanach Zjednoczonych.

Możesz przeglądać kolekcję po zalogowaniu się do panelu. Dodaj go do zakładek w celu uzyskania dalszych informacji. 

Kolekcja ponad 500 zbiorów zapewnia fascynujący wgląd w historię gitary klasycznej na początku 20 wieku. Dodano teraz możliwość przeszukiwania całego tekstu do całej korespondencji, a także wysokiej jakości kolorowe skany liter. Dodatkowo, badacze i miłośnicy gitary będą podekscytowani przeglądaniem dyskografii IGRA.

 

Tysiące gitarowych informacji do wykorzystania

Dyskografia zawiera tysiące gitarowych płyt LP, z których większość zawiera pełnokolorowe skany przedniej okładki i okładki / okładki. Są już  w trakcie opracowywania wszystkich tekstów linków do przeszukiwania tekstu, co ułatwi również badanie historii tego instrumentu. Badacze zainteresowani odsłuchiwaniem nagrań powinni bezpośrednio skontaktować się z IGRA.

Archiwum zdobywa nowe ekscytujące kolekcje w ciągu ostatnich dwóch lat. Najbardziej godna uwagi jest kolekcja Reginalda Smitha-Brindle’a. Po pracy z rodziną Smith-Brindle podczas projektu badawczego, zapoznałem się z ogromnym bogactwem materiału wśród jego osobistych dokumentów. Pracując z rodziną, wszystkie dokumenty zostały przeniesione do Los Angeles w celu zachowania i obecnie są przetwarzane.

W kolekcji znajdują się manuskrypty dla praktycznie wszystkich jego katalogów dzieł, niepublikowanych prac, a niektóre prace zostały utracone. Jego niedokończona autobiografia znajduje się wśród dokumentów, a także jego korespondencja z głównymi postaciami, w tym Johnem Williamsem, Julianem Breamem, Andresem Segovią, Luciano Berio i Luigim Dallapiccolą.

 

Gitarowe manuskrypty dostępne dla każdego.

Osoby zainteresowane zapoznaniem się z materiałami powinny skontaktować się z Kierownikiem Specjalnych Zbiorów w celu uzyskania informacji na temat czasu i dostępności przetwarzania. Jeśli masz jakieś szczegółowe pytania dotyczące zawartości kolekcji, mam kilka stron notatek i mogę Cię poinformować, jeśli znajdziesz coś, czego szukasz. Proszę skontaktować się ze mną za pomocą formularza kontaktowego.

 

Styczeń 26, 2017 / Wiesław Gąsior - Wydawnictwo gitarowe

Gitary klasyczne są okropne. Chodzi mi o to, że nie znoszę ich naprawiać. Ilekroć mam do czynienia z gitarą klasyczną, myślę, że nie jestem godzien naprawić czegoś tak kruchego.

Złamana gitara to nie koszmar

Nawet naprawianie wydaje się z początku trudniejsze, gdy naprawia się płytę z drewna, którą nie jest gitara elektryczna. Widzisz, gitara klasyczna to delikatny instrument. Jest dość cichy w przeciwieństwie do akustycznej lub elektrycznej. Z tego powodu mam wrażenie, że każde zadrapanie ma znaczenie i może wpływać na jej brzmienie.

Na szczęście mój klasyczny przyjaciel nie jest tak naprawdę arcydziełem lutnika. Elvira to „nie ma nazwy”, klasyczna gitara, która ma więcej sentymentalnej wartości niż jakakolwiek inna. Nie jest uważane za grzeczne, aby odgadywać wiek kobiety, ale ta jest prawdopodobnie starsza ode mnie. Zanim zaczniemy, zobaczmy, co trzeba zrobić.

Głównym problemem jest działanie. Jak widać, odległość między podstrunnicą a strunami jest ogromna. Przyczyna tego problemu jest oczywista, jeśli przyjrzysz się uważnie – jest szeroka przerwa na pięcie szyi, blisko korpusu. Nie jest to szybką naprawą, ale też nie jest trudna. Na szczęście przerwa jest na złączu, więc aby ją naprawić, wystarczy użyć lepszego kleju. Kolejnym częstym problemem jest wygięta szyja. Jest wiele powodów: brak pręta kratownicowego,     słabe materiały,     zmiany temperatury,     zbyt duże napięcie strun.

Niestety, nie będę mógł teraz nic z tym zrobić. Dodanie pręta kratownicowego byłoby zbyt kosztowne i czasochłonne. Dalsze dochodzenie pokazuje więcej zaniedbań. Gitara została zwinięta niedbale, co widać na obu końcach sznurka. Pomimo tego, że wygląda źle, może to spowodować niestabilność strojenia. Głowa gitary Ciągi w ten sposób zakończone nie pomogą w dostrojeniu tego topora   Brakuje kilku śrub. Zobaczę, czy mogę znaleźć ładniejsze, żeby je zastąpić, tylko po to, żeby wyglądało to przyzwoicie.

Styczeń 15, 2013 / Wiesław Gąsior - Wydawnictwo gitarowe